Şile Resort Hotel | Yorum ve İnceleme

Şile Resort Hotel, İstanbul’a 70-80 km uzaklıktayakın denilebilecek bir mesafede bulunuyor… Hafta içi, trafik sıkıntısı çekmeden ulaşılabilecek bir konumda ancak hafta sonu bölge yoğun göç aldığından; tüm kısa tatil planlarını “hafta içi” olarak organize etmekte fayda var. Cuma da yoğunluk olası. Bizim de seçimimiz olan  pazartesi – perşembe günleri kesinlikle en uygun alternatif. Kamyon trafiği olan bir güzergah ancak can sıkıcı değil. Bölgede fiyatlar; ister pansiyon ister apart vs sözleşmişler gibi aynı, içlerinde en “kalınabilecek” otelin hem konum hem de sakin ve temiz deniz alternatifiyle Şile Resort Hotel olduğunu düşünüyoruz ancak eleştirilerimiz de mevcut.

Kişiye göre değişir ancak olumlu olarak değerlendirdiğimiz taraflarla başlayalım; öncelikle deniz – kumsal inanılmaz güzel ve temiz – alan her sabah ve akşam düzeltiliyor toparlanıyor – kumları bile düzleştiriyorlar erken saatlerde. Şu ana kadar gördüğün en güzel “mavi bayraklı” plaj diyebilirim. Cankurtaran ve güvenlik halatları mevcut. Çok yosun görmedik ama buna da yapılabilecek bir şey yok. Duşlar temiz, kabinler de. Girişte belirttiğim gibi hafta içi olduğu için kalabalık değildi.

Hafta içi olmasına rağmen, Şile’ye merak edip indiğimizde denize giren insan yığınları, trafik ve kalabalık gördük dolayısıyla günübirlik bile gidecekseniz Şile Resort Hotel harici başka bir yer tavsiye etmem. Hafta sonu 30 – hafta içi ise 20 TL giriş ücreti mevcut. Sadece plaj kullanmak isteyenler için iyi bir alternatif olabilir. Otel Ağustos olmasına rağmen kalabalık değildi. Dışarıdan gelenler dahi sıkıcı bir kalabalık yaratmıyor. Çalışanlar yardımsever, odalarda bir sorun göremedik, manzara gayet iyi- denizi daha net gören bir oda almanızı tavsiye ederim. Tenis kortu da var atlamadan belirtelim. Bir iki bilardo masası gördük girişte ancak sauna ve fitness center’a merak edip girmedik Ağustos sıcağında.

Eleştirebileceğimiz noktalar da var; öncelikle internet bağlantısı [WiFi] kaldığımız süre içinde çalışmadı ki çok da sorun etmedik! TV’ler LED ancak ayarlı değil – TV izlemeye gelmediğimiz için buna da çok takılmadık! Odalarda ve otelde genel olarak bir 80’ler havası hakim – kırık dökük bir durum yok ancak ultra lüks bir ortam da beklemeyin. Klima – sıcak su – oda servisi canavar gibi çalışıyor ki olsun artık o kadar günlük 300 TL verdik iki kişi için. Sabah kahvaltısı ise alt kalite ürünlerle özenle oluşturulmuş lakin yenmeyecek gibi değil neticede yarım pansiyon bir otel. Eh işte denecek salam-sosis, kireç denebilecek ancak tartışmaya da açık bir beyaz peynir ve orta düzey kaşar; poğaçalar – bir iki hamur ürünü, yeşermiş ılık yumurta, meyve suyu – kahve – çay üçlüsü, bir iki müsli – corn flakes alternatifiyle doyuran bir kahvaltı olduğu söylenebilir. Daha da kötüler gördüm ancak şunu söyleyebilirim – gidiş yolundan iyi puan verdik, doyduk Allah’a şükür diyerek kalktık masadan. Garsonlar da gayet yardımseverdi.

Akşam yemekleri ise 6 farklı tatlı, 3-4 meyve alternatifi ve üç ana yemek ve mezelerle geçer not aldı denilebilir. Yemekler lezzetli ve doyurucu. Deniz kenarındaki büfede yediğim hamburger ise hayatımda gördüğüm en kötü hamburgerdi, keza odaya söylediğimiz köfte de ilk gün ayak üstü iyi puan vermemize rağmen sonrasında “berbat” yorumunu hak eden bir seviyedeydi. Bayat ekmek ve kağıt inceliğindeki köfte ile meslek lisesi burger’i kıvamındaki nesneyi değil sipariş etmek, elinize bile almayın. Tost vs denenebilir. Patates kızartması ve bira da ayaküstü atıştırmaları için önerilebilir. Neticede kızartma ne kadar kötü olabilir ki. Bu arada sigara kullanıyorsanız sağda solda büfe vs yok hatırlatalım – yedekleyin!

Havuza girmenizi tavsiye etmem zira pek temiz değil – sanırım devir daim çalışmıyor, hatta fayanslar üzerine isim yazılabilecek bir hal almış. Bir ikisini okuduk! Deniz ve kumsala ise laf söyleyemem – şu ana kadar gördüklerim içinde en güzeli diyebilirim.

Özetle bir iki günlüğüne kafa dinlemek istiyorsanız gayet güzel bir alternatif Şile Resort Hotel, öyle bir hafta 10 gün kalınabilecek bir yer olduğunu düşünmüyorum ama en azından bizim tekrar ziyaret edeceğimiz bir mekan. Kafa dinledik, temiz bir denize girdik ve güneşlendik! Şile’ye yolunuz düşerse burada kalmanızı öneririm. Eleştirilecek yönleri yok mu var elbet ancak hangi otelin yok ki, can sıkıcı bir tatil geçirmedik. Konumu, manzarası ve ferahlığı ile orta sınıf bir tatil için bölgede kesinlikle iyi bir seçim. Kötü yorumlar okuyarak ön yargılı gittik ancak olumlu bir çok taraf görünce gayet şaşırdık!

Şile Resort Hotel’e 10 üzerinden 6.5 verdik!

Bir önceki yazımız olan Cumhurbaşkanı | Seçimi, Görev ve Yetkileri başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.